Goede beoordeling van stage en eerste keer uit! - Reisverslag uit Santa Venera, Malta van Soraya - WaarBenJij.nu Goede beoordeling van stage en eerste keer uit! - Reisverslag uit Santa Venera, Malta van Soraya - WaarBenJij.nu

Goede beoordeling van stage en eerste keer uit!

Blijf op de hoogte en volg Soraya

18 Mei 2015 | Malta, Santa Venera

Hallo allemaal,
De afgelopen dagen heb ik weer genoeg mee gemaakt. Heel veel leuke dingen maar ook minder leuke dingen.

Vorige week hebben we veel leuke activiteiten gedaan op stage, er is elke week een thema en deze week is het thema ‘vegetables’. We hebben woensdag gespeeld in een bak met aardappel puree broccoli en wortelen, dit vonden ze helemaal geweldig. En donderdag hebben we wortel pizza’s gemaakt. De kinderen mochten het al gebakken deeg besmeren met Philadelphia en daarop stukjes wortel en broccoli leggen, daarna hebben we het lekker opgegeten.

Ik vind stage nu echt super leuk vooral na alle complimentjes die ik heb gekregen dat geeft je toch altijd een extra boost. De (soort van) hoofdleidster kwam naar mij toe en vertelde mij dat ik het erg goed deed en dat als ik zo door ging dat ik deze stage heel goed kon afsluiten.

’s Middags ging ik naar mijn stage begeleider toe voor mijn opdrachten die ik daar moet uitvoeren. (mijn stage begeleider is de baas van de kinderopvang en zij regelt de administratie samen met haar zus, zij is dus niet altijd op de groep maar zit vaak in het kantoor). Ze vertelde mij dat ze vaak op de camera’s kijkt die in de groep hangen en dat ze daarop ziet dat ik altijd druk bezig ben. Ze vertelde mij dat zij vroeger ook zo was en daardoor dus zo ver was gekomen. Ze maakte hiermee duidelijk dat ze heel blij met mij is als stagiaire. Ze vertelde nu al dat ze een goede eind beoordeling voor mij gaat schrijven. Hier ben ik natuurlijk super blij mee.

Na dat ik mijn opdrachten met haar heb besproken kon ik gaan kijken welke activiteiten ik kon kiezen voor mijn opdrachten, ik heb wat vragen gesteld en toen vertelde ze mij dat ze in februari een agenda krijgen die gaat tot augustus en dat ze op dat moment alle activiteiten moeten gaan plannen tot de maand augustus. Ze werken dus super erg vooruit. Ik had geluk dat er nog 2 open plekjes waren waar ze nog geen activiteiten voor hadden bedacht.

Morgen (dinsdag) ga ik met de kinderen een smoothie maken. Dit sluit aan bij een opdracht die ik moet doen voor school. Ik heb geen idee wat ik me hiervan moet voorstellen, ze vertelde mij dat ik met groepjes van 6 tegelijk een smoothie ga maken en dat dus een paar keer moet herhalen. Ik mocht zelf de smoothie bedenken.

Dit weekend had ik 4 dagen vrij, van vrijdag tot en met maandag. Op vrijdag heb ik hard aan school gewerkt. Ik moet dit doen op dagen dat ik vrij ben en er niemand in het appartement is omdat mijn laptop het niet doet via de Wi-Fi en ik dus een kabel moet gebruiken, maar door de kabel zeggen mijn huisgenoten dat ze minder goede Wi-Fi hebben dus daarom doe ik het dan maar op mijn vrije dag.

Zaterdag heb ik eerst een beetje rond gewandeld in het centrum van Valletta waar ik op een terrasje een heerlijke lunch heb gegeten en een smoothie heb gedronken, hier in Malta zijn de prijzen van de horeca niet erg hoog en heb ik dus voor goedkoop een lekkere lunch gehad. Daarna zijn we samen met nog een Maltees meisje naar het strand geweest. Toen we aankwamen bij het strand ging helaas de zon weg en was het best koud. Na 3 kwartier zijn we terug gegaan. We zijn toen bij mij thuis mijn spullen gaan op gaan halen omdat ik die nacht bij haar thuis zou slapen zodat we uit konden gaan. Na een lange bus reis en veel gelopen zijn we bij haar huis aangekomen, daar kwam een hele enthousiaste hond op ons afgerend, wat een schat van een beest was dat. Ik had mijn eigen kamer boven op zolder.

Nadat we ons hadden klaar gemaakt stond de taxi op ons te wachten ( gelukkig zijn de taxi’s in Malta niet zo duur). De politie in Malta kijkt volgens mij niet zo erg naar verkeersregels of de taxi chauffeur boeit het allemaal niet zo veel. Want hij reed totaal niet volgens de regels haha, over het verdrijvingsvlak heen rijden en inhalen bij een doorgetrokken streep en op wegen waar je 50 mag 80 rijden. Ik moet zeggen je raakt er aan gewend haha.

We gingen uit in Paceville hier zijn veel discotheken te vinden.( dit was trouwens de eerste keer dat ik echt uit ging) Eerst gingen we ergens zitten om te beginnen met een heerlijke cocktail (sex on the Beach), daarna had ze als verassing voor ons een tray shotjes gehaald (12 stuks) met vodka redbul. Daarna gingen we een club in waar het mega druk was. Je kon bijna niet staan want iedereen duwde je om ver. Toen we naar te tweede club gingen waar het al iets rustiger was kwam ik er achter dat dit dus echt niet mijn ding is. Misschien dat het aan malta ligt maar ik ga hier in ieder geval nooit meer uit. Wat een verschrikking zeg. (de details hou ik maar even voor me zelf haha)

’S ochtends was ik al erg vroeg wakker, gelukkig wilde haar moeder mij naar mijn appartement brengen want de weg naar de bus had ik echt niet kunnen vinden. Alle straten lijken op elkaar in malta. De mensen hier in Malta zijn erg gastvrij.

Vandaag zou ik samen met nog twee nederlandse meisjes naar marsaxlokk gaan dit is een erg toeristisch vissersdorpje. Maar helaas werd 1 van de twee ziek en hebben we het moeten verplaatsen naar een andere dag. Ik ben naar Sliema gegaan om daar een beetje te winkelen.

Vandaag was het erg slecht weer. Het schijnt dat het de hele nacht heeft geregend en geonweerd heeft maar ik heb er niks van gemerkt. Verder heeft het bijna de hele dag geregend en was het maar 15 graden.

Morgen mag ik weer heerlijk naar de kindertjes van het kinderdagverblijf ik heb er weer zin in.

Ik ga deze week vragen of ik foto’s mag maken van het kinderdag verblijf zodat ik deze met jullie kan delen.

Ook hebben vele van jullie gevraagd om mijn adres hier in malta. Dit is erg lastig om te geven omdat ze hier niet echt huisnummers kennen, en de post van ons appartement tussen de deurklink wordt gestopt. Ik ga ook deze week even vragen of ik eventueel post kan ontvangen op mijn stage dan laat ik dit aan jullie weten.

Ik vind het leuk als jullie een reactie plaatsen als je dit hebt gelezen

Liefs van Soraya!


  • 18 Mei 2015 - 21:00

    Marian Nodelijk:

    Ik begrijp dat je veel heb meegemaakt de afgelopen tijd zowel negatief als positief gelukkig het meeste positief, ja uitgaan in het buitenland is wel even anders dan in Nederland. Fijn dat je stage goed beoordeeld is kusjes en groetjes van ons

  • 18 Mei 2015 - 21:08

    Bianca:

    mooi geschreven meisje mama is trots op jou.

  • 18 Mei 2015 - 21:16

    Anneke :

    Hallo lieverd,

    Ik ben heel erg trots op je, voor alle dingen die je doet zoals je het op gepakt heb van je avondje uit, dikke kus.
    Ik ben ook heel erg nieuwsgierig naar foto's van je stage en al je andere verhalen. Het is een hele leuke ervaring die je de rest van je leven mee neem, waar je ook nog eens gaat solliciteren je kan het altijd gebruiken.
    Hier gaat alles ook gewoon door Denie,rich en Timo zijn nu in Amerika en hebben daar heerlijk weer maar misschien kan jij dat ook wel allemaal zien.
    Knuffel van ons.

  • 18 Mei 2015 - 21:58

    Sabrine:

    Super leuk om je verslagen te lezen meis!
    Ik ben super trots dat je het zo goed doet. Zet hem op meis!
    Dikke knuffel!

  • 18 Mei 2015 - 22:53

    Danielle:

    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt!!
    xxx van ons

  • 18 Mei 2015 - 23:59

    Van Ons Xxx:

    Lieverd leuk om te lezen. Geniet er maar lekker van want ik ben stinkend jaloers, want ik had dat vroeger niet!! Dikke knuffel van ons

  • 19 Mei 2015 - 16:57

    Oma Willy:

    Hoi Soraya wat een prachtig verhaal,
    Vinden het fijn dat je het zo naar je
    Zin heb, veel plezier verder en pas goed op je zelf
    Liefs van Bert en mij xxx

  • 19 Mei 2015 - 17:43

    Larissa:

    Wat super dat je nu al een goede beoordeling hebt gehad!
    Ik had ook niet anders verwacht :-)

    Ik ben wel benieuwd naar de foto's. Volgens mij is het heel anders dan bij ons!


  • 21 Mei 2015 - 07:20

    Alexander:

    Leuk verhaal. Ik was zelf ook op Malta en dat de straten op elkaar lijken kan ik mij echt in vinden. 1 van de weinige plekken waar ik vier dagen een Tom Tom heb moeten gebruiken.
    Ik hield mij daar wel aan de verkeersregels, en met name de snelheid, hoor! (Het stikt daar namelijk van de flitsers, dus ik moest wel!!)

  • 24 Mei 2015 - 12:40

    Nanda:

    Ha wijfie, schitterend verhaal weer.
    Blijf genieten. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Soraya

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 4834

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 03 Juli 2015

Stage in Malta

Landen bezocht: